بر اساس آخرین شاخص‌های برندهای شهری که از سوی موسسه برندهای شهری سیمون آنهولت (Anholt-GFK) اعلام شد شهرهای لندن، سیدنی، پاریس، نیویورک، رم، واشنگتن، لس‌آنجلس، تورنتو، وین و ملبورن به عنوان 10 شهر برتر جهان در سال 2013 میلادی انتخاب شدند.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
شهر لندن ضمن قرار گرفتن در رتبه نخست این رده‌بندی دو سالانه از بهترین شهرهای جهان، این عنوان را از پاریس ربود.

برای انجام این رده‌بندی 5140 مصاحبه از کشورهای استرالیا، برزیل، چین، فرانسه، آلمان، هندوستان، روسیه، کره جنوبی، آمریکا و انگلیس انجام شده است.

رده‌بندی اعلامی از سوی موسسه برندهای شهری که متعلق به «سیمون آنهولت» متخصص برندهای شهری است، برند شهری را از نظر قدرت و جذابیت در زمینه‌های مختلف امور شهری مورد بررسی قرار می‌دهد و شهر لندن به رغم افزایش جرایمی نظیر جیب‌بری، سرقت و شهرت به خشونت، عنوان «بهترین شهر جهان» را به خود اختصاص داد.

لندن به شهر نور مشهور بود و یکی از مهم‌ترین شهرهایی است که در جهان مورد بازدید قرار می‌گیرد. دلیل احتمالی قرار گرفتن این شهر در صدر این فهرست می‌تواند ادامه توجه به این شهر به دنبال میزبانی موفقیت‌آمیز و پرفروش در المپیک تابستانی 2012 میلادی باشد. ضمن اینکه رویدادهایی نظیر جشن سالگرد تاج‌گذاری ملکه و تولد نخستین فرزند شاهزاده ویلیام و کاترین سیدلتون اشاره کرد که این شهر را در کانون توجه بین‌المللی قرار داد. لندن همچنین از نظر احترام به فرهنگ اشخاص و به عنوان شهری که مهمانان خارجی به راحتی می‌توانند با آن تطبیق پیدا کنند در صدر قرار گرفت.

موسسه برندهای شهری «سیمون آنهولت»، اعتبار بین‌المللی شش شاخص را برای انتخاب برترین شهرهای جهان مورد بررسی قرار می‌دهد که شامل موقعیت و جایگاه بین‌المللی، زیبایی‌شناختی، نیازهای اولیه شامل دسترسی به مسکن و استانداردهای مورد نیاز برای امکانات رفاهی عمومی، ارتباطات مردمی، جاذبه‌های تفریحی و ظرفیت‌های اقتصادی و آموزشی هستند.

در این رده‌بندی جابه‌جایی قابل ذکر مربوط به توکیو است که از رتبه 10 به رتبه 17 سقوط کرده و در مقابل شهر آمستردام از رتبه 17 به 11 ارتقاء یافته است.